Голосування

Які ЦВКК ви використовуєте в навчальному закладі?

Vernier
Інші
Ще плануємо закупівлю

Автор Тема: Яким повинен бути кабінет хімії в загальноосвітній школі  (Прочитано 426 раз)

0 Користувачів і 1 Гість дивляться цю тему.

Offline MaxMyr

  • Новий користувач
  • *
  • Повідомлень: 4
  • Репутация: +0/-0
  • Профіль: Рекламодавець
  • Регіон: Київська область
Хімія цікава і корисна наука. Звичайно, для того, щоб вона була вивчена, а не прослухана, потрібно не багато – хороший педагог і «правильний» кабінет хімії. Правильний, це такий, що має сучасне обладнання для якісного навчання.

Отже, сучасний кабінет хімії це:
-   мультимедійні інтерактивні комплекси
-   цифрові вимірювальні комп’ютерні комплекси для вчителя і учнів (ЦВКК) Vernier для хімії
-   різноманітні датчики та з’єднувальні дроти
-   необхідні друковані матеріали: плакати, зображення, таблиці
-   апарат для копіювання, сканування і друкування
-   парти із спеціальним покриттям
-   шафи для зберігання реактивів
-   штативи
Крім того, хімія, це в основному наглядно-показовий предмет, тобто не просто теоретична частина, а також демонстрації, лабораторні роботи.

Кожен хімічний клас повинен мати стандартний набір лабораторного посуду – колби, мензурки, склянки та спеціалізовані ємності / лійки, пробірки, трубки та циліндри, годинники та витратні матеріали, також хімічні реактиви для проведення дослідів. Зазвичай реактиви комплектуються в стандартні набори, з якими можна ознайомитись, обравши їх у списку.
Важливими складовими освітнього процесу є навчальні проекти, які створює учень самостійно.

Розглянемо коротко , по темам доступне обладнання для шкільного кабінету. Хімія починається із сьомого класу, теми, які вивчаються:
-   Кисень
У темі «Кисень» учні знайомляться із поняттям складу молекули кисню, оксидів, вивчають якісний та кількісний склад повітря, реакції розкладу і сполучення, колообіг та хімічні властивості кисню, по можливості проводять процеси горіння, дихання, окислення. В лабораторній роботі учень повинен добути і зібрати кисень. Обладнання для лабораторних робіт по цій темі: лабораторні штативи із тримачем, нагрівний прилад, спиртівка, пробірки, газовідвідні трубки, склянки хімічні, розчин гідрогену, вапняна вода.
-   Вода
 «Вода», ця тема вивчає склад молекули води, водні розчини, кислоти, основи. Учні дізнаються про поширення води у природі, розчинник і розчинену речовину, вчаться робити водні розчини.
Обладнання, необхідне для лабораторних і демонстраційних робіт: шпатель, скляна палочка, терези, склянка, мірний циліндр, будь-яка розчина сіль.
У восьмому класі вивчаються теми:
-   Будова атома. Періодичний закон і періодична система хімічних елементів
В цій темі діти вивчають періодичний закон, формули атомів 20 хімічних елементів, періодичність зміни властивостей хімічних елементів; залежність характеру елементів та властивостей їхніх сполук від електронної будови атомів. Знайомляться із лужними, інертними елементами, галогенами, будовою атомного ядра, електронами, протонами, нейтронами, елементами періодичної системи.

Демонстраційний матеріал: це зображення, віртуальні 3d-моделі та набори для складання об’ємних моделей атомів та молекул.
-   Хімічний зв’язок і будова речовини
В даній темі все зрозуміло, хімічний зв'язок: його види, атомні, йонні кристалічні гратки, ковалетний зв'язок.
Демонстраційне та лабораторне обладнання: зразки речовин атомної, молекулярної та йонної будови.
-   Кількість речовини. Розрахунки за хімічними формулами
В цій темі вчать обчислювати одиницю вимірювання кількості речовини, молярний об’єм газів за нормальних умов, знайомляться із сталою Авогадро, дізнаються про взаємозв'язок між фізичними величинами (масою, молярною масою, об’ємом, молярним об’ємом, кількістю речовини) і обчислюють різні величини (кількість частинок атомів чи молекул в певній кількості речовини, об’єм маси, густина газу та інші). Із обладнання лише зразки речовин кількістю речовини 1 моль (або однакової кількості речовини) та лабораторний посуд.
-   Основні класи неорганічних сполук

Тут також все прозоро-вивчення оксидів, основ, кислот, гідроксидів, солей, тобто про неорганічні сполуки і все що з ними зв’язано.
Демонстраційний матеріал: набір неорганічних сполук, хімічний посуд.

В темі «Розчини» учні більш поглиблено вивчають розчини – дисперсні, колоїдні, суспензії, емульсії, аерозолі, таблиці розчинності, правила розчинення різноманітних хімічних сполук, теплові реакції в процесі розчинення.
Для лабораторних та практичних робіт необхідно набір хімічних сполук, лабораторний посуд, pH-метри, лакмусовий папір.
«Хімічні реакції» тема цікава, видовищна і математично обґрунтована. Вивчення, демонстрації, розрахунок хімічних реакцій, із наглядового начиння-набір потрібних хімічних сполук і лабораторний посуд.

«Початкові поняття про органічні сполуки. Роль хімії в житті суспільства». Ці теми поєднаємо, тому що вони перекликаються між собою і дають зрозуміти в ході уроків про органічні сполуки, про їх користь і загрозу для здоров’я. Таким чином демонструємо, що роль хімії в житті людини неоціненна, адже кажуть, що навіть любов, то є «хімія».
В десятому та одинадцятому класах уже йде розподіл на різні рівні вивчення, в залежності від того, який фах обирає учень, розглянемо стандартний академічний рівень.

Тема «Неметалічні елементи та їх сполуки» вивчає загальні характеристики неметалів, їх фізичні і хімічні властивості, явище алотропії, адсорбції, вплив неметалів на екологію навколишнього середовища, також основні будівельні матеріали із класу неметалів.
Необхідне обладнання для практичних і демонстраційних робіт: інструктивні картки, набір хімічних реактивів (зразки неметалічних речовин та їх сполук), лабораторний посуд, спиртівка, пробіркотримач, скіпка.

В темі «Металічні елементи та їх сполуки» вивчають загальні характеристики металічних елементів, їх фізичні властивості, металічний зв’язок, металічні кристалічні ґратки, поширеність металічних елементів у природі, явище корозії, поняття про твердість води і методи її зменшення.
Необхідне демонстраційне і практичне обладнання: об’ємні моделі кристалічних ґраток, металічних сполук, зразки хімічних реактивів.
В одинадцятому класі вивчають «Клас органічних сполук», або органічна хімія.

Вивчається хімічна будова органічних сполук, їх синтез, на основі вуглеводневої сировини, будову карбонового ланцюга, види карбон-карбонових зв’язків, молекулярні та структурні формули органічних сполук, склад і властивості нафти, газу, кам’яного вугілля, значення органічних сполук в житті людини, вплив органічних сполук на здоров’я людини та навколишнє середовище.

Для демонстрацій на уроці та практичних робіт в кабінеті необхідно мати: набір для створення молекул вуглеводнів та інших органічних сполук, зразки органічних сполук, плямовивідники та зразки забруднених тканин.
Варто знати, що усі вище названі набори, штативи та обладнання можна вибрати і замовити в одному місці, отримавши при цьому кваліфіковану консультацію.
« Останнє редагування: Квітень 10, 2019, 16:00 від msp »